Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. Organizacyjnych należy w szczególności:
-
realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
-
organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
-
opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby
i pracy w komendzie powiatowej;
-
opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji
i wytycznych komendanta powiatowego;
-
prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych
z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
-
prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej
w komendzie powiatowej;
-
organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
-
przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
-
opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrzorganizacyjnych komendy powiatowej;
-
organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i JRG;
-
realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg
i wniosków dla komendy powiatowej;
-
prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego;
-
prowadzenie kasy komendy powiatowej dla środków budżetowych
i pozabudżetowych;
-
redagowanie artykułów i umieszczanie ich na stronie internetowej komendy powiatowej.