PonWtŚrCzwPtSoNieWeek
        Select 
        Select 
        Select 
        Select 
        Select 
        Select 
Biuletyn Informacji Publicznej
Centrum Usług Społecznych w Policach
Opieka wytchnieniwa - edycja 2025 - pobyt całodobowy

DO.261.1.2025.EJ

ZAPYTANIE OFERTOWE NR 1/2025

DYREKTOR CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH W POLICACH ZAPRASZA DO SKŁADANIA OFERT NA ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ, W RAMACH PROGRAMU „OPIEKA WYTCHNIENIOWA” – EDYCJA 2025.

POBYT CAŁODOBOWY

I. Zamawiający:
Centrum Usług Społecznych w Policach
ul. Siedlecka 2a
72-010 Police
e-mail: sekretariat@cuspolice.pl

II. Nazwa zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług opieki wytchnieniowej w ramach pobytu całodobowego w placówce wpisanej do rejestru właściwego wojewody zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym,  
na zasadach zgodnych z Programem „Opieka Wytchnieniowa”- edycja 2025, finansowanego
ze środków pochodzących z Funduszu Solidarnościowego.

III. Rodzaj i tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie publiczne nie przekracza kwoty 130 tys. zł, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy
z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych co się z tym wiąże, do niniejszego postępowania nie stosuje się procedur przewidzianych ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320). Zamówienie prowadzone
jest w trybie „zapytania ofertowego” na podstawie regulaminu udzielania zamówień publicznych w Centrum Usług Społecznych w Policach o wartości nieprzekraczającej
ww. kwoty. Link do regulaminu:  https://www.nbip.pl/opspolice/?id=33.

IV. Zakres zamówienia:
1. Program kierowany jest do członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad osobami posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art.62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100, z późn. zm.) - poprzez umożliwienie uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej, tj. odciążenie od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki nad osobą z niepełnosprawnością przez zapewnienie czasowego zastępstwa w tym zakresie.
2. Zamówienie będzie wykonywane w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 15 grudnia 2025 r.  
3. Usługa opieki wytchnieniowej ma być świadczona w ramach pobytu całodobowego w placówce wpisanej do rejestru właściwego wojewody, zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym – dla ok. 15 mieszkańców Gminy Police z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100, z późn. zm.), w wymiarze nie przekraczającym 14 dni dla każdego uczestnika.
4. W ramach opieki wytchnieniowej całodobowej placówka kompleksowo otoczy opieką osobę niepełnosprawną w zakresie:
- udzielenia pomocy w podstawowych czynnościach życiowych, w miarę potrzeby pomocy w ubieraniu się, jedzeniu, myciu i kąpaniu,
- pielęgnacji, w tym pielęgnacji w czasie choroby,
- pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych,
- opieki higienicznej,
- niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych,
- umożliwianiu kontaktów z otoczeniem,
-  organizacji czasu wolnego,
5. Miejsce pobytu powinno spełniać następujące warunki:
- budynek i jego otoczenie – bez barier architektonicznych
- pozostałe wymagania zgodnie z obowiązującymi standardami, określonymi w art. 68 ust. 4, 4a, 5, 5a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2024 r., poz. 1283 ze  zm.).
6. W szczególnych przypadkach tj. braku dostarczenia przez członków rodzin lub opiekunów środków higieniczno-sanitarnych i pielęgnacyjnych Wykonawca zapewni niezbędne środki
w zakresie koniecznym do prawidłowej realizacji świadczonej usługi.
7. Z uwagi na specyfikę zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zarówno liczby osób objętych usługami, jak i liczby dni usług – przy niezmienionym poziomie ceny za usługę – za dobę pobytu w placówce.
8. Do zadań Wykonawcy należeć będzie:
a) zapewnienie miejsca  świadczenia usługi wytchnieniowej w placówce zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym.
b) zapewnienia całodobowego wyżywienia w każdym dniu pobytu uczestnika obejmującego: śniadania, obiady, kolacje, napoje oraz drobne przekąski między posiłkami. Wszystkie posiłki powinny uwzględniać zalecenia lekarskie odpowiednio dla każdego uczestnika korzystającego ze świadczeń w ramach opieki wytchnieniowej.
c) rozpoczęcie pobytu uczestników możliwe będzie po wcześniejszym uzgodnieniu tego faktu
z Centrum Usług Społecznych w Policach przez uczestnika lub opiekuna.
9. Wykonawca zobowiązuje się do:
a) zapewnienia personelu do wykonania czynności określonych w zakresie zamówienia, posiadającego kwalifikacje niezbędne do wykonania zawodu lekarza, pielęgniarki, ratownika medycznego, opiekuna w domu pomocy społecznej, opiekuna osoby starszej, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, opiekuna medycznego albo osoby posiadające udokumentowane co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe polegające na świadczeniu usług opiekuńczych osobom niepełnosprawnym oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy,
b) zapewnienia terapii zajęciowej zgodnie z potrzebami uczestników,
c) podnoszenie sprawności i aktywizowanie uczestników,
d) zapewnienia bezpiecznych warunków pobytu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
e) prowadzenia pełnej dokumentacji tj. karty realizacji Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2025,
f) rozliczenia ponoszonych kosztów związanych bezpośrednio z realizacją usługi opieki wytchnieniowej – zgodnie z kwalifikacją kosztów Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2025,
g) przekazywania informacji o stanie zdrowia uczestników tylko osobom upoważnionym,
h) ponoszenia odpowiedzialności za osoby oraz personel świadczący usług, mające kwalifikacje i przeszkolone zgodnie z obowiązującymi przepisami, które maja spełniać wymagania zdrowotne i higieniczne niezbędne do pracy z osobą niepełnosprawną.
10.Wykonawca oświadcza, że posiada kwalifikacje i doświadczenie do wykonania usługi opieki wytchnieniowej oraz zobowiązuje się wykonać ją ze szczególną starannością
11. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do potwierdzenia ww. kwalifikacji i doświadczenia.

V. Warunki udziału w postępowaniu i wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się osoby, które spełniają poniższe warunki:
    a)  Akceptują treść niniejszego zapytania ofertowego bez zastrzeżeń.
    b) Wpisani są do rejestru właściwego wojewody, gdzie Wykonawca wpisany jest jako placówka zapewniająca całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym.
    c)  Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności gospodarczej  
    d)  Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie umożliwiające wykonanie zamówienia.
    e)   Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie   
  zamówienia.
    f) Zapewnią kadrę do świadczenia usług opieki wytchnieniowej, o kwalifikacjach zgodnych z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału określonych w pkt. a-f uczestnik postępowania składa:
    a) ofertę cenową za wykonanie jednej osobodoby świadczonej usługi opieki wytchnieniowej – załącznik nr 1,
    b) wykaz posiadania i doświadczenia w realizacji usług opieki wytchnieniowej, usług opiekuńczych bądź specjalistycznych usług opiekuńczych.
    c) oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy,
    d) jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to z jego treści musi wynikać uprawnienie do reprezentowania w postępowaniu (pełnomocnictwo).

VI. Opis sposobu obliczania ceny:
Za ofertę spełniającą wymagania formalne uznaje się ofertę:
    a) złożoną w terminie określonym w zapytaniu ofertowym,
    b) złożoną na załączonym druku „Formularz ofertowy”, stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania, wskazując cenę jednostkową netto i brutto przedmiotu zamówienia.
    c) w cenach jednostkowych Wykonawca musi ująć wszystkie koszty jakie będzie ponosił w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia.
    d) ceny określone przez Wykonawcę w formularzu ofertowym nie będą zmieniane w toku realizacji zamówienia.
    e) prawidłowe ustalenie podatku VAT, obowiązującego w dniu złożenia oferty, należy do obowiązków Wykonawcy, zgodnie z przepisami ustawy od towarów i usług oraz podatku akcyzowym.

VII. Kryteria wyboru oferty:
    1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
a) cena 80 (C):
     Cena oferty, w tym kryterium oferta oferta może uzyskać maksymalnie 80 pkt.
     Ocena oferty będzie dokonywana według wzoru:
     Cena (C) -  cena min/cena oferty x 80 = liczba punktów przyznana ocenianej ofercie
     Cena min – cena brutto najniższej spośród badanych ofert
     Cena oferty – cena oferty badanej.
b) doświadczenie z zakresu świadczenia usług opieki wytchnieniowej.
    20 punktów (D):
     W tym kryterium oferta może uzyskać maksymalnie 20 punktów.

Zamawiający przyzna punkty w tym kryterium w następujący sposób:

Okres realizacji wykonanych usług

Liczba punktów

Powyżej 24 miesięcy

20

Od 12 do 24 miesięcy

10

Poniżej 12 miesięcy

0

Obliczenie łącznej sumy punktów przyznanych każdej ofercie zostanie dokonane na podstawie wzoru:
O = C + D, gdzie:
O= łączna liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie
C = liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium „cena” wynikająca z badanej oferty
D = liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium „doświadczenie” wynikająca
 z badanej oferty.
    2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która nie zostanie odrzucona oraz uzyska najwyższą  łączną liczbę punktów, wynikającą z oceny kryteriów wymienionych powyżej - maksymalna ilość punktów wynosi 100.
    3. Ogłoszenie wyników postępowania ofertowego nastąpi niezwłocznie po wyborze oferty i zostanie podane do wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Centrum Usług Społecznych w Policach.
    4. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zaoferowano takie same ceny, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
    5. Wykonawcy, składający oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen brutto wyższych
niż zaoferowane w złożonych ofertach.
    6. Zamawiający informuje, że odrzuci oferty których treść nie odpowiada treści niniejszego zapytania oraz te zawierające niską cenę (po ewentualnym uprzednim wezwaniu
Wykonawcy do złożenia wyjaśnień/ kalkulacji ceny i ocenie tychże przez Zamawiającego).
    7. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawcy danych umożliwiających identyfikację w wyszukiwarce rejestrów CEiDG/KRS

VIII. Opis sposobu przygotowania oferty:
    1. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty.
zawierającej rozwiązania alternatywne lub oferty wariantowej przez jednego Wykonawcę
spowoduje odrzucenie wszystkich jego ofert.
    2. Ofertę składa się w jednym egzemplarzu.
    3. Oferta oraz wszystkie dokumenty odnoszące się do oferty muszą być sporządzone
w języku polskim.
    4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
    5. Cenę należy wyrazić w złotych polskich, rozliczenia będą prowadzone w złotych
polskich. Nie dopuszcza się rozliczeń w walutach obcych.

IX. Termin i miejsce składania ofert:
Ofertę należy złożyć w Centrum Usług Społecznych w Policach, ul. Siedlecka 2a,
72-010 Police, sekretariat IV piętro w terminie do dnia 14 lutego 2025 r., do godz. 10.00
z dopiskiem: „Oferta na  świadczenie usługi opieki wytchnieniowej – pobyt całodobowy ” lub elektronicznie na adres: sekretariat@cuspolice.pl

X. Informacje dodatkowe:
    1. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia niniejszego postępowania bez wyboru którejkolwiek ze złożonych ofert na każdym etapie postępowania.
    2. Zamawiający zastrzega sobie także prawo do zmiany warunków zapytania ofertowego i dopuszcza modyfikację istotnych elementów ogłoszenia (takich jak np.: termin składania ofert warunki udziału w postępowaniu, zakres zamówienia, czy kryteria oceny ofert).
    3. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę na podstawie art. 7 ust. 1 w zw. z art.7 ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Oferta wykonawcy wykluczonego zostaje odrzucona.

XI. Osoby uprawnione do kontaktu z Wykonawcami:

w zakresie przedmiotu zamówienia – Z-ca Kierownika Działu Usług Opiekuńczych
Agnieszka Brzezińska-Borger, abrzezinska@cuspolice.pl
w zakresie spraw proceduralnych – Elwira Jóźwiak tel. 91 42 43 854
e-maila: ejozwiak@cuspolice.pl

 

Załącznik nr 1



Informacja o przetwarzaniu danych
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L Nr 119, str. 1) (dalej: RODO), informuję, że:


Administrator danych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Usług Społecznych w Policach z siedzibą
w Policach, ul. Siedlecka 2a, kod pocztowy 72 – 010, e-mail: sekretariat@opspolice.pl, tel. 91 42 43 840

Inspektor ochrony danych:
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: 72 – 010 Police ul. Siedlecka 2a, e-mail: iod@opspolice.pl, tel. 91 42 43 854

Cele przetwarzania danych osobowych:
Na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz ewentualna dalsza realizacja obowiązków wynikających z zawartej umowy.

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie:
1. zgody;
2. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. Z 2023 r. poz.1610 ze zm.);
3. art. 6 lit. b i c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L Nr 119, str. 1)
 4. ustawy z dnia 14 lipca 1983r.o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t.j. Dz. U. Z 2020 r. poz. 164)
5. Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015r.
w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej  (Dz. U. z 2019r. poz. 246).

Okres przechowywania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez ze składką na ubezpieczenie społeczne 50 lat, bez składki na ubezpieczenie społeczne 10 lat.

Prawo dostępu do danych osobowych:
Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Ponadto jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, posiada Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.


Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

Konsekwencje niepodania danych osobowych:
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa
a w pozostałym zakresie na podstawie zgody. Niepodanie danych będzie skutkowało brakiem możliwości wzięcia udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz
w konsekwencji brakiem zawarcia umowy.

Odbiorcy danych:
Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być:
1. Organy i instytucje uprawnione do pozyskania danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa w tym w szczególności sądy, prokuratura, policja;
2. podmiotom lub osobom, które uzyskały od Pani/Pana zgodę na pozyskanie danych.

Przekazanie danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej: Nie.

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie: Nie.

Załącznik nr 1

INFORMACJE O DOKUMENCIE
LISTA POPRZEDNICH WERSJI
Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Rozumiem