Biuletyn Informacji Publicznej
Spec. Ośrodek Wsparcia Dla Ofiar Przemocy w Rodzinie w Gorzowie Wlkp.
Zapytanie ofertowe: Program Korekcyjno- Edukacyjnego dla Sprawców Przemocy w Rodzinie oraz Pogłębiony Program Psychologiczno- Terapeutycznego dla spra

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

            Zwracamy się z prośbą o przedstawienie swojej oferty na poniżej opisany przedmiot zamówienia:

 

  1. Opis przedmiotu zamówienia:

 

1. Umowa zlecenie na opracowanie i realizację w 2022 r., zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 218, 956), rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 lutego 2011 r. w sprawie standardu podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, kwalifikacji osób zatrudnionych w tych ośrodkach, szczegółowych kierunków prowadzenia oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych wobec osób stosujących przemoc w rodzinie oraz kwalifikacji osób prowadzących oddziaływania korekcyjno - edukacyjne (Dz.U.2011.50.259), oraz Krajowym Programem Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na 2022 przyjętym Uchwałą Rady Ministrów Nr 183 z dnia 21 grudnia  2021 r. (Dz. U. 2021 poz. 1204):

1)  Programu Korekcyjno- Edukacyjnego dla Sprawców Przemocy w Rodzinie oraz

2) Pogłębionego Programu Psychologiczno- Terapeutycznego dla sprawców przemocy w rodzinie.

 

 

2. Realizacja oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych oraz psychologiczno-terapeutycznych wobec Sprawców Przemocy w Rodzinie ma na celu:

  1. powstrzymanie osób stosujących przemoc w rodzinie przed dalszym stosowaniem przemocy;
  2. rozwijanie umiejętności samokontroli i współżycia w rodzinie;
  3. kształtowanie umiejętności w zakresie wychowywania dzieci bez użycia przemocy w rodzinie;
  4. uznanie przez osobę stosującą przemoc w rodzinie swojej odpowiedzialności              za stosowanie przemocy;
  5. zdobycia i poszerzenia wiedzy na temat mechanizmów powstawania przemocy       w rodzinie;
  6. zdobycie umiejętności komunikowania się i rozwiązywania konfliktów                           w rodzinie bez stosowania przemocy;
  7. uzyskanie informacji o możliwościach podejmowania dalszych działań terapeutycznych.

 

3.  Zgodnie z § 5 rozporządzenia w sprawie standardu podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, kwalifikacji osób zatrudnionych w tych ośrodkach, szczegółowych kierunków prowadzenia oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych wobec osób stosujących przemoc w rodzinie oraz kwalifikacji osób prowadzących oddziaływania korekcyjno-edukacyjne (Dz.U.2011.50.259), oddziaływania korekcyjno-edukacyjne wobec osób stosujących przemoc w rodzinie są kierowane                   
 w szczególności do:

  1. osób skazanych za czyny związane ze stosowaniem przemocy w rodzinie, odbywających karę pozbawienia wolności w zakładach karnych albo wobec których sąd warunkowo zawiesił wykonanie kary, zobowiązując je do uczestnictwa                       w oddziaływaniach korekcyjno-edukacyjnych lub pogłębionych oddziaływaniach psychologiczno-terapeutycznych w przedmiocie przeciwdziałania przemocy
    w rodzinie,
  2. osób stosujących przemoc w rodzinie, które uczestniczą w terapii leczenia uzależnienia od alkoholu lub narkotyków, lub innych środków odurzających, substancji psychotropowych albo środków zastępczych, dla których oddziaływania korekcyjno-edukacyjne mogą stanowić uzupełnienie podstawowej terapii;
  3. osób, które w wyniku innych okoliczności zgłoszą się do uczestnictwa w programie korekcyjno-edukacyjnym lub pogłębionych oddziaływań psychologiczno-terapeutycznych w przedmiocie przeciwdziałania przemocy w rodzinie pogłębionych oddziaływaniach psychologiczno-terapeutycznych w przedmiocie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

 

4. Osobę stosującą przemoc w rodzinie, u której zostało rozpoznane uzależnienie                 od alkoholu lub narkotyków, lub innych środków odurzających, substancji psychotropowych albo środków zastępczych, kieruje się w pierwszej kolejności na terapię uzależnienia, zgodnie z § 6 ww. rozporządzenia.

 

  1. Kwalifikacje osób prowadzących oddziaływania korekcyjno-edukacyjne oraz psychologiczno-terapeutyczne.

Specjaliści posiadający kwalifikacje do prowadzenia oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych, zgodnie z § 9 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 lutego 2011 r.            w sprawie standardu podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, kwalifikacji osób zatrudnionych w tych ośrodkach, szczegółowych kierunków prowadzenia oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych wobec osób stosujących przemoc w rodzinie oraz kwalifikacji osób prowadzących oddziaływania korekcyjno-edukacyjne (Dz. U. 2011.50.259), tj. osoby które:

  • ukończyły studia II stopnia na jednym z kierunków: psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, nauki o rodzinie, politologia, politologia i nauki społeczne
    w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, resocjalizacji lub pracy socjalnej, albo na innym kierunku uzupełnionym studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, resocjalizacji;
  • posiadają zaświadczenie o ukończeniu szkoleń w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie w wymiarze co najmniej 100 godzin, w tym w wymiarze                     50 godzin w zakresie pracy z osobami stosującymi przemoc w rodzinie;
  • mają udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy w instytucjach realizujących zadania na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

Wymiar godzin ukończonych szkoleń z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w tym również szkoleń w zakresie pracy z osobami stosującymi przemoc w rodzinie, musi jednoznacznie wynikać z zaświadczeń, certyfikatów, innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje. W przypadku, gdy zaświadczenie/ certyfikat nie zawiera szczegółowych informacji odnośnie spełnienia warunków uprawniających do prowadzenia oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych – osoba  prowadząca zajęcia powinna dostarczyć dodatkowe zaświadczenie z uszczegółowieniem godzin i zrealizowanych zajęć.

 

 

III. Założenia organizacyjne

  1. Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia rekrutacji uczestników do Programu Korekcyjno-Edukacyjnego oraz Pogłębionego Programu Psychologiczno-Terapeutycznego dla Sprawców Przemocy w Rodzinie.
  2. Rekrutację do programów prowadzi się m.in. w oparciu o:
  • działania informacyjne o programach (rozpowszechnianie informacji o możliwościach korzystania z programów, ich istocie, miejscu i sposobie realizacji itp. – ogłoszenia na stronach internetowych, broszury, ulotki, kampanie społeczne itp.),
  • współpracę z instytucjami, m.in. zakładami karnymi, aresztami śledczymi, sądami, prokuraturą, Policją, powiatowymi centrami pomocy rodzinie, ośrodkami pomocy społecznej (przekazywanie informacji, spotkania, konferencje itp.).
  1. Oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych  oraz psychologiczno-terapeutycznych wobec osób stosujących przemoc w rodzinie nie prowadzi się w miejscach, w których udziela się pomocy i wsparcia ofiarom przemocy w rodzinie, zgodnie z § 7 ww. rozporządzenia.

Realizatorzy mogą korzystać z lokali wynajmowanych, udostępnianych przez inne podmioty na zasadach porozumień bądź w innym trybie.

  1. Liczba godzin programów musi wynikać z konkretnej metody, wg której prowadzone                       są oddziaływania, gwarantując realizację zakładanych celów. W programach należy wskazać jednoznacznie, czy są one realizowany w wymiarze godzin zegarowych czy dydaktycznych. Zajęcia powinny być prowadzone w formie spotkań indywidualnych
    i sesji grupowych (w tym minimum 1 spotkanie indywidualne z każdym uczestnikiem programu). Przerwy pomiędzy zajęciami nie mogą być dłuższe niż 2 tygodnie (dopuszcza się wyjątek od tej zasady w sytuacji wystąpienia dni świątecznych/ wolnych od pracy).
  2. Liczebność grupy, z którą rozpoczynane są oddziaływania korekcyjno-edukacyjne oraz psychologiczno-terapeutyczne musi gwarantować możliwość efektywnego zrealizowania założeń programu, a także utrzymanie ciągłości prowadzonego programu w sytuacji rezygnacji części uczestników. Zaleca się, aby oddziaływania korekcyjno-edukacyjne rozpoczynane były z grupą liczącą minimum 5 osób.
  3. Realizator programów zobowiązany jest określić:
  • łączny czas trwania poszczególnych programów, ze wskazaniem liczby godzin do zrealizowania z podziałem na sesje grupowe i indywidualne;
  • harmonogram zajęć,
  • częstotliwość spotkań,
  • bloki tematyczne ze wskazaniem liczby godzin,
  • liczbę uczestników,
  • formy i metody pracy,
  • rodzaj prowadzonej dokumentacji,
  • sposób monitorowania,
  • sposób ewaluacji.

IV. Założenia merytoryczne

  1. Założenia teoretyczne programu korekcyjno-edukacyjnego dla sprawców przemocy w rodzinie:
  • programy korekcyjno-edukacyjne mogą mieć różne podstawy teoretyczne, wynikające z diagnozy klientów przewidywanych do objęcia oddziaływaniami i miejsc prowadzenia zajęć;
  • należy określić model, na którym oparty jest program korekcyjno-edukacyjny np. The Duluth Model, TZA itp. oraz wskazać w jakim zakresie - pełny, elementy, modyfikacja. W programach autorskich należy wskazać podstawy teoretyczne.
  1. W ramach realizacji programu korekcyjno-edukacyjnego należy opracować:
  • zasady selekcji i naboru uczestników uwzględniające rozpoznanie ich sytuacji rodzinnej, diagnozę ich osobowości i stanu psychicznego, wskazania do udziału                   w programie.
  • reguły uczestnictwa w programie w formie dokumentu podpisywanego przez uczestników, tzw. kontraktu, uwzględniające w szczególności:
  • wymóg uznania osobistej odpowiedzialności za fakt stosowania przemocy
    w rodzinie,
  • formalne wymogi dotyczące systematycznej obecności na zajęciach,
  • zobowiązanie do zgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowania
    w trakcie uczestnictwa w zajęciach,
  • zobowiązanie do powstrzymywania się od zachowań i postaw agresywnych
    w kontaktach z członkami rodziny i z innymi ludźmi,
  • zobowiązanie do powstrzymywania się od spożywania alkoholu, narkotyków
    i innych substancji psychoaktywnych.
  1. Pogłębiony Program Psychologiczno- Terapeutyczny stanowi uzupełnienie programu korekcyjno- edukacyjnego dla sprawców przemocy w rodzinie stąd też będzie on realizowany w odniesieniu do tych osób, u których zostanie wykazana przez specjalistów, konieczność realizacji pogłębionych działań psychologicznych i terapeutycznych, a uczestnictwo w programie korekcyjno- edukacyjnym okazało się niewystarczającą formą oddziaływań. Adresatami programu będą osoby, które wyrażą gotowość do osobistej, pogłębionej pracy psychologiczno- terapeutycznej w obszarze zmiany postaw i zachowań w relacjach z bliskimi:
  • podstawą oddziaływań w ramach programu psychologiczno-terapeutycznego jest  praca w obszarze osobistym.
  • Program jest adresowany do osób, które przeszły podstawowy cykl pracy korekcyjno-edukacyjnej w ramach Programu Korekcyjno-Edukacyjnego dla osób stosujących przemoc lub były objęte innymi oddziaływaniami o podobnym charakterze, ale też dla wszystkich zmotywowanych osób stosujących przemoc, które mają gotowość do osobistej, pogłębionej pracy psychologicznej w obszarze zmiany postaw i wzorców zachowań  w  relacjach z bliskimi.
  1. W ramach realizacji programu psychologiczno-terapeutycznego należy opracować:
  • zasady selekcji i naboru uczestników uwzględniające rozpoznanie ich sytuacji rodzinnej, diagnozę ich osobowości i stanu psychicznego, wskazania do udziału                   w programie.
  • reguły uczestnictwa w programie w formie dokumentu podpisywanego przez uczestników, tzw. kontraktu, uwzględniające w szczególności:
  • wymóg uznania osobistej odpowiedzialności za fakt stosowania przemocy
    w rodzinie,
  • formalne wymogi dotyczące systematycznej obecności na zajęciach,
  • zobowiązanie do zgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowania
    w trakcie uczestnictwa w zajęciach,
  • zobowiązanie do powstrzymywania się od zachowań i postaw agresywnych
    w kontaktach z członkami rodziny i z innymi ludźmi,
  • zobowiązanie do powstrzymywania się od spożywania alkoholu, narkotyków
    i innych substancji psychoaktywnych.

 

Ww. reguły, w odniesieniu do osób, których uczestnictwo związane jest z decyzjami sądu, powinny przewidywać sankcje za uchylanie się od udziału w programie.

 

  1. Wszystkie działania diagnostyczne prowadzone zarówno w programie korekcyjno- edukacyjnym jaki i psychologiczno- terapeutycznym muszą być udokumentowane. Dokumenty należy opatrzyć datami podpisami osób je sporządzających.
  • Wobec każdego uczestnika programu należy prowadzić działania diagnostyczne – w formie diagnozy wstępnej, wynikiem której jest podpisanie kontraktu                       z uczestnikiem, a następnie diagnozy pogłębionej.
  • Diagnoza wstępna powinna zawierać informacje istotne dla pracy korekcyjno-edukacyjnej lub pogłębionych oddziaływań psychologiczno-terapeutycznych (wstępne rozpoznanie w ramach spotkań indywidualnych na początku realizacji programu, w celu określenia motywacji uczestnika, uzyskania informacji o jego funkcjonowaniu i sytuacji życiowej, a także o specyfice przemocy, którą stosował itp.).

 

Rekomenduje się uwzględnienie w diagnozie wstępnej następujących zagadnień: okoliczności skierowania do programu; określenie, czy uczestnik aktualnie stosuje przemoc; formy i okoliczności zachowań przemocowych; aktualną sytuację rodzinną, zawodową, prawną oraz inne cechy istotne dla pracy korekcyjnej.

 

  • Kontrakt z uczestnikiem programu – dokument sporządzony po przeprowadzeniu diagnozy wstępnej, w którym uczestnik akceptuje i podpisuje zasady udziału w programie.

 

  • Diagnoza pogłębiona – dokonywana mniej więcej w połowie programu.

 

Rekomenduje się uwzględnienie w diagnozie pogłębionej następujących zagadnień: historia relacji, w których występuje przemoc; historia interwencji związanych z przemocą, doświadczenia związane z nadużywaniem alkoholu, narkotyków itp.; historia agresywnych/przemocowych zachowań w innych sytuacjach życiowych; kontakty z wymiarem sprawiedliwości, szczegółowa charakterystyka postaw i zachowań przemocowych.

Diagnozę wstępną i pogłębioną przeprowadza i dokumentuje realizator programu w trakcie pracy indywidualnej i grupowej.

 

  1. Zawartość merytoryczna programu powinna oprócz oddziaływań edukacyjnych oraz psychoterapeutycznych obejmować praktyczne ćwiczenia dostarczające korekcyjnych doświadczeń osobistych, zmieniających zachowania i postawy związane z przemocą oraz rozwijające umiejętności samokontroli i konstruktywnego współżycia.

 

Rekomenduje się uwzględnienie w treści programu korekcyjno-edukacyjnego oraz pogłębionego programu psychologiczno-terapeutycznego następujących elementów:

- edukacja na temat kulturowo-obyczajowych zjawisk wspierających                                 i przeciwstawiających się przemocy, stereotypów promujących przemoc, dziedziczenia wzorca przemocy z rodziny pochodzenia,

- promocja wartości i idei wspierających godność osoby, dobro rodziny, równość płci oraz prawa kobiet i dzieci, a także odpowiedzialność za osobiste decyzje i gotowość ochrony słabszych,

- stosowanie procedur behawioralno-poznawczych w celu korygowania postaw                          i zachowań związanych z przemocą,

- uczenie umiejętności konstruktywnej komunikacji interpersonalnej oraz samokontroli.

 

  • Dobór treści edukacyjnych powinien uwzględniać założone cele programu, czas jego trwania oraz specyfikę uczestników zajęć.
  • Zawartość merytoryczna programów powinna oprócz oddziaływań edukacyjnych obejmować praktyczne ćwiczenia dostarczające korekcyjnych doświadczeń osobistych zmieniających zachowania i postawy związane z przemocą oraz rozwijające umiejętności samokontroli i konstruktywnego współżycia.
  •  Metody pogłębionej pracy psychologicznej w obszarze zmiany postaw i wzorców zachowań  w  relacjach z bliskimi.

V.  Działania ewaluacyjne i monitoring programu.

  1. Przebieg i efekty oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych oraz psychologiczno-terapeutycznych wobec osób stosujących przemoc w rodzinie objęte są działaniami monitorującymi i ewaluacyjnymi.
  2. Działania monitorujące i ewaluacyjne prowadzone są przez podmiot, któremu jednostka zleciła realizację w/w programów a wyniki tych działań są wykorzystywane w pracach nad doskonaleniem i upowszechnianiem dalszych metod oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych oraz psychologiczno-terapeutycznych.
  3. Ewaluację prowadzi się:
  • przed rozpoczęciem programów – poprzez analizę zawartości merytorycznej programów pod kątem możliwości osiągnięcia celów,
  • w trakcie realizacji programów – poprzez rozmowę, obserwację postaw i zachowań uczestników oraz analizę stopnia adekwatności treści programu do oczekiwań uczestników,
  • po zakończeniu programów – poprzez monitoring zachowań uczestników programów pod kątem osiągnięcia zakładanych celów.
  1. Monitoring uczestników będzie miał miejsce w trakcie trwania programu i przez okres do 3 lat po zakończeniu programu korekcyjno-edukacyjnego oraz psychologiczno-terapeutycznego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
  1. Uczestnicy  programów.
  1. Za osobę, która przystąpiła do programu uważa się osobę, która

- uzna fakt stosowania przez siebie przemocy w rodzinie,

- podpisze kontrakt, w którym zaakceptuje reguły uczestnictwa w programie,     

- zobowiąże się do zaprzestania stosowania przemocy i poszanowania zasad współżycia społecznego

- weźmie udział w spotkaniu indywidualnym i co najmniej jednym spotkaniu grupowym,

- w programie psychologiczno- terapeutycznym wyrazi gotowość do osobistej, pogłębionej pracy psychologiczno- terapeutycznej w obszarze zmiany postaw i zachowań w relacjach z bliskimi.

  1. Za osobę, która ukończyła program uważa się osobę, która uzna fakt stosowania przez siebie przemocy w rodzinie, podpisze kontrakt, w którym zaakceptuje reguły uczestnictwa w programie, zobowiąże się do zaprzestania stosowania przemocy                i poszanowania zasad współżycia społecznego oraz weźmie udział w minimum 50% godzin zrealizowanych w ramach programu.

Zamawiający zaznacza, że wysokość poszczególnych transz przekazywanych Wykonawcy uzależniona będzie od liczby uczestników biorących udział                            w poszczególnych grupach oraz od godzin zrealizowanych w przypadku poszczególnych uczestników w ramach Programu Korekcyjno-Edukacyjnego dla Sprawców Przemocy w Rodzinie oraz Pogłębionego Programu Psychologiczno- Terapeutycznego dla Sprawców Przemocy w Rodzinie.

W przypadku osób, które przystąpią do Programu korekcyjno-edukacyjnego lub Pogłębionego Programu Psychologiczno- Terapeutycznego dla Sprawców Przemocy w Rodzinie i wezmą udział w 15-49% godzin zrealizowanych w ramach programu, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie w wysokości 900,00 zł za daną osobę.

W przypadku osób, które ukończą Program korekcyjno-edukacyjny lub Pogłębionego Programu Psychologiczno-Terapeutycznego dla Sprawców Przemocy w Rodzinie i wezmą udział w minimum 50% godzin zrealizowanych w ramach programu, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie w wysokości 900,00 zł za daną osobę.

VII.  Dokumentacja z realizacji programu

  1. Wszystkie działania podejmowane w ramach realizacji Programu Korekcyjno                              -Edukacyjnego (…) lub Pogłębionego Programu Psychologiczno- Terapeutycznego dla Sprawców Przemocy w Rodzinie muszą być dokumentowane.
  2. Dokumentacja winna obejmować w szczególności:
  • na etapie rekrutacji – orzeczenie sądu lub informacja z Policji lub zespołu interdyscyplinarnego lub od kuratora lub wniosek osoby zainteresowanej udziałem              w programie i inne dokumenty istotne z punktu widzenia zakwalifikowania danej osoby do programu lub dyskwalifikacji  (np. informacje dotyczące sytuacji życiowej i funkcjonowania uczestników, w tym: okoliczności przystąpienia do programu, form stosowanej przemocy itp.; potwierdzenie zakwalifikowania do programu wraz z uzasadnieniem, bądź odmowa udziału z podaniem jej przyczyn itp.).
  • w trakcie realizacji zajęć - kontrakt, scenariusze zajęć, indywidualne karty uczestników programu, dokumentacja z ćwiczeń, listy obecności (poświadczone podpisami osób prowadzących zajęcia), dzienniki z prowadzonych zajęć, ankiety, notatki prowadzących zajęcia, dokumentacja z przeprowadzenia diagnozy pogłębionej itp.,
  • podczas działań monitorujących i ewaluacyjnych – ankiety, opinie, notatki, dokumenty potwierdzające monitorowanie sytuacji w rodzinie, kontakt z instytucjami itp.,
  • po zrealizowaniu oddziaływań – zaświadczenia o udziale w zajęciach/ ukończeniu programu, sprawozdania z prowadzonych oddziaływań, inne podsumowania,
  • inne tj.: karty obserwacji,  kwestionariusze ewaluacyjne, prace uczestników, protokoły itp.
  1. Realizację programu należy starannie udokumentować w stopniu i zakresie wynikającym z jego struktury oraz zgodnie z wytycznymi. Prowadzona dokumentacja powinna umożliwić dokonanie oceny realizacji zadania. Wszelkie dokumenty (łącznie
    z dokumentacją sporządzaną przez uczestników podczas zajęć) winny być opatrzone datą ich sporządzenia oraz podpisami osób prowadzących. Dokumentację przechowuje realizator programu i udostępnia na żądanie zlecającego w celu oceny realizacji zadania. Z analizy dokumentacji sporządza się protokół.

VIII. Sprawozdanie z realizacji programu

  1. Sprawozdanie z realizacji programu należy sporządzić w sposób przejrzysty, czytelny, umożliwiający dokonanie oceny i weryfikacji podjętych działań.
  2. Sprawozdanie powinno zawierać m.in.:
    • nazwę programu, miejsce i termin realizacji programu, liczbę godzin, terminy zajęć.
    • charakterystykę uczestników programu i przebiegu zajęć (liczba osób, które przystąpiły do programu/ ukończyły program/ przerwały udział w programie, przyczyny przerwania programu, frekwencja (ilość godzin), sposób zgłoszenia do programu, liczba wydanych zaświadczeń o udziale/ ukończeniu programu, liczba spotkań dodatkowych (np. praca indywidualna, konsultacje z partnerem/partnerką).
    • opis działań podejmowanych w trakcie realizacji programu wraz ze wskazaniem stopnia realizacji zakładanych celów.
    • ocenę i wnioski prowadzących program, analizę wyników uzyskanych w toku ewaluacji, a także dokumentację z realizacji programu.
  3. Każdorazowo po zakończeniu realizacji programu dla poszczególnej grupy, Wykonawca przedkłada Zamawiającemu sprawozdania częściowe. Ponadto po zakończeniu realizacji zadania przesyła sprawozdanie końcowe z realizacji Programu Psychologiczno- Terapeutycznego dla Sprawców Przemocy w Rodzinie.
  1. Finansowanie programu w 2022 roku
  1. Zgodnie z założeniami KPPPwR na 2022, wysokość dotacji na realizację zadania przyznawana jest wg następującego kryterium:

1 osoba x 900,00 zł w ramach jednej edycji programu.

  1. W roku 2022 zakłada się podjęcie oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych dla maksymalnej grupy 61 uczestników, z czego 53 osoby do oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych i 8 osób do pogłębionego programu psychologiczno terapeutycznego.
  2. Środki finansowe mogą być wydatkowane, w szczególności na:
  • wynagrodzenia specjalistów prowadzących program;
  • wynajem sali szkoleniowej, opłacenie mediów – w przypadku, gdy podmiot prowadzący nie posiada takiej sali,
  • zakup materiałów biurowych i dydaktycznych niezbędnych do realizacji programu,
    w kwocie nie przekraczającej 10% przyznanej całkowitej dotacji celowej, tj. nie więcej niż 90,00zł na jednego uczestnika programu,
  • zakup artykułów żywnościowych, w kwocie nieprzekraczającej 1% przyznanej całkowitej dotacji celowej, tj. nie więcej niż 9,00 zł na jednego uczestnika programu,
  • zwrot kosztów dojazdu uczestnika programu – tylko w przypadkach uzasadnionych sytuacją socjalno-bytową uczestnika (kwota może być wypłacona wyłącznie                  po zakończeniu programu).
  1. W ramach przyznanej dotacji środki finansowe nie mogą być wydatkowane na:
  • zakup wyposażenia i doposażenia,
  • tworzenie i finansowanie dodatkowych form pomocy, w tym poradnictwa                       (np. prawnego).

Termin i sposób realizacji zamówienia:

 

1. Termin składania ofert: do 07.02.2022

2. Termin realizacji zlecenia: do 05 grudnia 2022 r.

3. Sposób realizacji: Opracowanie i realizacja Programu Korekcyjno-Edukacyjnego                        dla Sprawców Przemocy w Rodzinie oraz opracowanie i realizacja Pogłębionego Programu Psychologiczno-Terapeutycznego dla Sprawców Przemocy w Rodzinie.

 

Kryterium oceny ofert:

1.

Cena

80

%

2.

Doświadczenie w prowadzeniu podobnych programów

20

%

3.

.......................

-

%


 

1) Kryterium 1 – cena – 80%

 

Kryterium ceny będzie oceniane wg wzoru:              cena najniższa x 100 x 80%
                                                                                  cena oferowana

 

Maksymalna ilość punktów – 80

 

 

 

2) Kryterium 2 – Doświadczenie w prowadzeniu podobnych programów – 20%

 

 

1-2 zrealizowane programy - 10 pkt.

3-4 i więcej zrealizowanych programów - 20 pkt.

 

 

 

Maksymalna liczba punktów: 20

 

 

 

 

dodatkowe informacje:

1. Oferty należy składać na wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.

2. W ramach procedury zamówienia publicznego wyłoniona zostanie jedna oferta na opracowanie i realizację Programu Korekcyjno-Edukacyjnego dla Sprawców Przemocy                          w Rodzinie oraz Pogłębionego Programu Psychologiczno- Terapeutycznego dla Sprawców Przemocy w Rodzinie.

 

Istotne warunki przyszłej umowy:

1. Płatność poszczególnych transz nastąpi w terminie 21 dni, licząc od dnia dostarczenia prawidłowo wystawionych rachunków do Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego wraz                                    z potwierdzonym sprawozdaniem częściowym przez upoważnionych pracowników Specjalistycznego Ośrodka Wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie. Rachunek należy wystawić z dopiskiem: „Termin płatności zgodny z zawartą umową”.

 

2. Zamawiający zaznacza, że wysokość poszczególnych transz przekazywanych Wykonawcy uzależniona będzie od liczby uczestników biorących udział w poszczególnych grupach oraz od godzin zrealizowanych w przypadku poszczególnych uczestników w ramach Programu Korekcyjno-Edukacyjnego dla Sprawców Przemocy w Rodzinie oraz Pogłębionego Programu Psychologiczno- Terapeutycznego dla Sprawców Przemocy w Rodzinie.

W przypadku osób, które przystąpią do Programu korekcyjno-edukacyjnego lub psychologiczno-terapeutycznego i wezmą udział w 15-49% godzin zrealizowanych w ramach programu, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie w wysokości 450,00 zł za daną osobę.

W przypadku osób, które ukończą Program korekcyjno-edukacyjny lub psychologiczno-terapeutycznego i wezmą udział w minimum 50% godzin zrealizowanych w ramach programu, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie w wysokości 900,00 zł za daną osobę.

3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rozwiązania umowy w terminie 7 dni od powzięcia wiadomości o nienależytym wykonaniu umowy przez Wykonawcę.

 

4. W razie niezrealizowania zamówienia Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną              w wysokości 10% wartości całkowitego wynagrodzenia brutto. Zleceniobiorca wyraża zgodę na potrącenie kar umownych ze swojego wynagrodzenia. W przypadku braku możliwości potrącenia kar z wynagrodzenia, termin zapłaty przez Wykonawcę z tytułu kar umownych ustala się na 14 dni od daty przekazania Wykonawcy noty księgowej.

 

 

 

Ofertę prosimy przesłać:

 

X

pocztą lub osobiście na adres: Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia dla ofiar przemocy  w rodzinie ul. Okrzei 39, 66-400 Gorzów Wlkp.

 

 

 

 

 

 

………………………..

Sporządził:

 

data, podpis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                           

 

INFORMACJE O DOKUMENCIE
Ilość wyświetleń: 258
Wprowadzony przez: Sebastian Bielecki
Data opublikowania: 2022-02-28 13:02:58
LISTA POPRZEDNICH WERSJI
Nie modyfikowano artykułu