| ||||||||||||||
Pon | Wt | Śr | Czw | Pt | So | Nie | Week | |||||||
Select | ||||||||||||||
Select | ||||||||||||||
Select | ||||||||||||||
Select | ||||||||||||||
Select | ||||||||||||||
Select |
Osoby niesłyszące oraz mające trudności w komunikowaniu się (zwane dalej "osobami uprawnionymi") w celu załatwienia sprawy w Centrum Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Bodzewie, mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika.
Osoby uprawnione zobowiązane są zgłosić zamiar korzystania z usług tłumacza języka migowego, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Centrum Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Bodzewie, kontaktując się z koordynatorem ds. dostępności bądź dyrektorem jednostki:
podając datę oraz godzinę wizyty w Jednostce oraz sposób przekazania informacji zwrotnej.
Po otrzymaniu zgłoszenia Centrum Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Bodzewie zapewni pomoc tłumacza języka migowego we terminie wyznaczonym przez osobę uprawnioną. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia przekazana zostanie informacja o niemożliwości załatwienia sprawy w terminie wskazanym, z wyznaczeniem możliwego terminu realizacji świadczenie lub wskazaniem na inną formę jego realizacji.
Usługa tłumacza języka migowego jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011r. nr 127, poz. 721 z późn. zm.).
Osoba uprawniona ma także prawo do skorzystania w celu załatwienia sprawy w Jednostce, z pomocy wybranej przez siebie osoby, w celu ułatwienia porozumienia sie z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu sprawy (wybrana osoba powinna mieć ukończone 16 lat).
Postawa prawna - art. 12 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824 ze zm.)