PRZYJMOWANIE I ZAŁATWIANIE SPRAW W MIEJSKIM CENTRUM KULTURY W ALEKSANDROWIE KUJAWSKIM
Wpływające sprawy do MCK są rejestrowane w dzienniku korespondencyjnym.
Po zapoznaniu się z tematem sprawy, załatwia się ją bezpośrednio bądź przekazuje do odpowiedniej komórki organizacyjnej w celu przygotowania odpowiedzi. Sporządzone odpowiedzi są akceptowane przez Dyrektora Miejskiego Centrum Kultury i rejestrowane w dzienniku korespondencyjnym po stronie pism wypływających. Większość spraw załatwia się w formie pisemnej, część telefonicznie bądź faxem.
Sprawy załatwiane są bez zbędnej zwłoki i zgodnie z kolejnością ich wpłynięcia. Istotnym warunkiem niezwłocznego załatwiania spraw jest przedstawienie przez zainteresowaną osobę odpowiednich dokumentów. MCK załatwia sprawę niezwłocznie, jeżeli posiada wszystkie informacje potrzebne do jej załatwienia lub nie ma potrzeby dostarczenia dodatkowych danych lub wyjaśnień.
W przypadku, gdy na rozstrzygnięcie sprawy trzeba poczekać, interesant jest informowany przez pracownika MCK, który jednocześnie określa termin w jakim nastąpi rozstrzygnięcie sprawy.
Przedłużenie terminu może nastąpić w szczególności wówczas, gdy spóźnienie wynika z winy zainteresowanego (np. nie dostarczył on dokumentów, których powinien dostarczyć), lub z niezależnych od MCK.
SKARGI I WNIOSKI
Przyjmowanie skarg i wniosków w MCK się w godzinach pracy Dyrektora MCK.
Bieżący nadzór nad sprawami związanymi z przyjmowaniem i załatwianiem skarg
i wniosków oraz ich organizacji powierza się sekretariat MCK.
Wszystkie skargi i wnioski ewidencjonowane są w rejestrze skarg i wniosków prowadzonym
przez sekretariat MCK. Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuje Dyrektor MCK.
Przy oznakowaniu skarg i wniosków a także akt powstających w toku ich rozpatrywania stosuje się symbole i numery archiwalne odpowiadające symbolowi
i kolejnemu numerowi pod którym zarejestrowane zostały w sekretariacie MCK.
Skargi i wnioski są załatwiane bez zwłoki nie później niż w ciągu 14 dni. Skargi, które wymagają uzgodnień, porozumień - nie później niż w ciągu miesiąca.
O sposobie załatwiania skarg i wniosków zawiadamia się pisemnie właściwe osoby składające pismo w sprawie skarg
i wniosków.
UDZIELANIE INFORMACJI PUBLICZNEJ NA WNIOSEK
Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje MCK do udostępnienia, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku.
Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonych we wniosku, MCK do udostępnienia powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie
z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji
w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie
o udostępnienie informacji umarza się.
Wymagane dokumenty:
Wniosek o udzielenie informacji publicznej. Formularz wniosku znajduje się TUTAJ. Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku.
Opłaty:
Za udzielenie informacji publicznej mogą być pobierane opłaty, jeżeli MCK będzie musiał ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji na formę wskazaną we wniosku. Wnioskodawca powinien być poinformowany o wysokości opłaty. (art. 15 pkt. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r.( Dz.U. nr 112, poz. 1198 z późn. zmn.)
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat MCK
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Odmowa udostępnienia informacji publicznej następuje w drodze pisma (decyzji) o odmowie udzielenia informacji publicznej.
Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie 14 dni podmiot obowiązany do jej udostępnienia powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
W przypadku odmowy udostępnienia informacji publicznej wnioskodawca może wystąpić do MCK o ponowne rozpatrzenie sprawy. Przywołany wniosek rozpatruje się w terminie 14 dni, stosując odpowiednio przepisy dotyczące odwołania (art. 17 ustawy o dostępie do informacji publicznej).
Podstawa prawna:
Ustawa o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r., (Dz. U. nr 112, poz. 1198 z późn zmn.).