Centrum prowadzi działalność leczniczą:
1. w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne – w zakładzie leczniczym o nazwie Zespół Opieki Ambulatoryjnej;
2. stacjonarne i całodobowe świadczenia szpitalne - w zakładzie leczniczym o nazwie Zespół Opieki Stacjonarnej;
3. stacjonarne i całodobowe świadczenia inne niż szpitalne - w zakładzie leczniczym o nazwie Zespół Nieszpitalnej Opieki Stacjonarnej.
a) Poradnia Leczenia Uzależnień – Łódź, ul. Niciarniana 41;
b) Poradnia Terapii Uzależnienia od Substancji Psychoaktywnych – Łódź, ul. Niciarniana 41;
c) Poradnia Psychologiczna – Łódź, ul. Niciarniana 41;
d) Oddział Dzienny Terapii Uzależnienia od Alkoholu – Łódź, ul. Niciarniana 41;
e) Poradnia Promocji Zdrowia – Łódź, ul. Niciarniana 41;
2. Strukturę organizacyjną Zespołu Opieki Stacjonarnej tworzy jednostka organizacyjna Zakład Medycyny Uzależnień – Łódź ul. Niciarniana 41 z następującymi komórkami organizacyjnymi:
a) Oddział Leczenia Uzależnień – Łódź, ul. Niciarniana 41;
b) Dział Farmacji – Łódź, ul. Niciarniana 41
3. Strukturę Zespołu Nieszpitalnej Opieki Stacjonarnej tworzą:
Zakład Diagnostyczno-Obserwacyjny – Łódź, ul. Przybyszewskiego 253 z następującymi komórkami organizacyjnymi:
a) Oddział Diagnostyczno-Obserwacyjny – Łódź, ul. Przybyszewskiego 253;
b) Zespół Transportu Sanitarnego – Łódź, ul. Przybyszewskiego 253
c) Noclegownia – Łódź, ul. Przybyszewskiego 253
Zakład Rehabilitacji i Readaptacji, mieszczący się w Łodzi przy ul. Niciarnianej 41, z następującymi komórkami organizacyjnymi:
a) Hostel – noclegownia, ul. Niciarniana 41;
b) Hostel dla sprawców przemocy domowej – noclegownia, ul. Niciarniana 41.
4. Strukturę organizacyjną Centrum w zakresie działalności naukowo-badawczej i szkoleniowej tworzy Pracownia Badań nad Uzależnieniami, mieszcząca się w Łodzi przy ul. Niciarnianej 41.
5. W zakresie administracji, w Centrum mogą funkcjonować Działy, którymi kieruje kierownik i mogą dzielić się na sekcje; zespoły pracowników oraz samodzielne stanowiska bezpośrednio podległe Dyrektorowi Centrum.
Obecnie w Centrum funkcjonują następujące komórki organizacyjne:
1. Główny Księgowy, Dział Księgowości
2. Dział Organizacji, Informatyki, Statystyki, Monitorowania Świadczeń i Kontroli
- Sekcja informatyki
- Sekcja organizacji i kontroli
- Sekcja statystyki
- Sekcja rozliczania i monitorowania świadczeń
- Sekcja zamówień publicznych
- Składnica akt
3. Zespół ds. Administracyjno-Gospodarczych
4. Zespół ds. Kadr, BHP, Płac, Szkolenia i Spraw Socjalnych
5. Radca prawny
6. Sekretariat