| ||||||||||||||
Pon | Wt | Śr | Czw | Pt | So | Nie | Week | |||||||
Select | ||||||||||||||
Select | ||||||||||||||
Select | ||||||||||||||
Select | ||||||||||||||
Select | ||||||||||||||
Select |
Oświadczenie w sprawie dostępności
Ośrodek Pomocy Społecznej w Jednorożcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony Ośrodek Pomocy Społecznej w Jednorożcu
Data publikacji strony internetowej: 01.01.2024 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 12.02.2025 r.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Serwis jest wyposażony w udogodnienia ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące: przełącznik zmiany rozmiaru czcionki oraz przełączniki zmiany kontrastu.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marlena Kobylińska, m.kobylinska@jednorozec.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 29 751 88 53. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś ich elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu.
Żądanie powinno zawierać:
– dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
– wskazanie strony internetowej lub elementu strony internetowej,
– wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
1. Budynek Klubu „Senior+” w Jednorożcu (ul. Odrodzenia 6): Na placu na którym znajduje się budynek, jest wybetonowane miejsce parkingowe dla trzech samochodów osobowych. Budynek znajduje się przy ul. Odrodzenia wzdłuż której jest wydzielony parking bezpośrednio przylegający do ogrodzenia klubu, na kilkanaście pojazdów, bez wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych. Najbliższe miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się około 50 m od budynku.
Wejście główne do budynku posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnością, poruszających się na wózkach inwalidzkich, barierkę, wycieraczkę, pozbawione jest progów. Drzwi wejścia głównego otwierane są ręcznie, na zewnątrz, za pomocą uchwytu bez ostrych krawędzi. Szerokość drzwi w świetle ościeżnicy - 90 cm.
Klub Senior + mieści się w budynku parterowym. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Sala spotkań umożliwia komunikację i swobodne poruszanie się osób niepełnosprawnych. Brak możliwości skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego. W siedzibie dostępne są dwie toalety, w tym jedna dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością (zwiększony metraż oraz uchwyty).
2. Siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej w Jednorożcu znajduje się na parterze budynku Urzędu Gminy w Jednorożcu wobec czego deklaracja dostępności dla budynku pod adresem Odrodzenia 14, 06-323 Jednorożec jest sporządzana przez w/w podmiot.