Świadczenie usług schronienia w Schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi
II. Nazwa zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie w okresie od 01.01.2025 r. do 31.03.2025 r. usług schronienia wraz z usługami opiekuńczym dla 3 osób bezdomnych (kobiet/mężczyzn),dla których organem właściwym miejscowo jest Zamawiający.
III. Rodzaj i tryb udzielenia zamówienia:
Zgodnie z przepisami art. 2, ust. 1, pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 ze zm.) do niniejszego postępowania nie stosuje się procedur przewidzianych przepisami niniejszej ustawy, z uwagi na to, że wartość zamówienia nie jest równa lub przekracza kwoty 130 000 złotych. Zamówienie prowadzone jest w trybie „zapytania ofertowego” na podstawie regulaminu w sprawie zasad i trybu udzielania zamówień w Ośrodku Pomocy Społecznej w Policach o wartości nieprzekraczającej ww. kwoty.
Link do regulaminu: https://www.nbip.pl/opspolice/?id=33.
IV. Zakres zamówienia:
Świadczenie usług obejmuje:
-
Zapewnienie 3 osobom bezdomnym (kobietom/mężczyznom) schronienia w schronisku z usługami opiekuńczymi, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, tymczasowego całodobowego schronienia wraz z usługami opiekuńczymi (przez 7 dni w tygodniu).
-
Świadczenie usług opiekuńczych obejmujących pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację oraz usług ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej.
-
Zapewnienie całodziennego wyżywienia, w tym jednego gorącego posiłku, przy uwzględnieniu potrzeb osoby wynikających z zaleceń lekarskich (dieta/potrzeba karmienia osoby).
-
Zapewnienie osobom bezdomnym przyjętym do schroniska z usługami opiekuńczymi właściwych warunków socjalnobytowych, w tym dostępu do pomieszczeń higieniczno- sanitarnych i nieskrępowanego z nich korzystania.
-
Zapewnienie pierwszego kontaktu z lekarzem bez względu na posiadanie przez klienta ubezpieczania zdrowotnego i dostarczenie podstawowych leków przeciwbólowych oraz przeciw przeziębieniu.
-
Prowadzenie przez pracownika socjalnego zatrudnionego w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi pracy socjalnej mającej na celu pomoc w rozwiązywaniu problemów socjalnobytowych i przezwyciężanie codziennych problemów życiowych.
-
Sporządzanie przez pracownika socjalnego zatrudnionego w schronisku wywiadów środowiskowych oraz odebranie od klienta stosownych oświadczeń, pomocy w kompletowaniu dokumentacji koniecznej do uzyskania przez klienta orzeczeń o stopniu niepełnosprawności, umieszczeniu w DPS lub w innym uzasadnionym celu.
-
Zapewnienie (w razie potrzeby) osobie bezdomnej pomocy psychologicznej i prawnej.
-
Przyjmowanie do schroniska wszystkich osób uprawnionych bez względu na rasę, wyznanie religijne, przekonania i poglądy polityczne, orientację seksualną, wiek oraz niepełnosprawność.
-
Zapewnienie minimalnych standardów usług w zakresie określonym w Rozporządzeniu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r., w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla bezdomnych, schronisk dla bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896) oraz wynikających z treści art. 48 a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r., poz. 1283 ze zm.).
-
Współpraca z Centrum Usług Społecznych w Policach, Policją, Strażą Miejską, służbą zdrowia i innymi podmiotami działającymi na rzecz osób bezdomnych.
-
Cena podana przez Wykonawcę nie będzie podlegała zmianom przez okres realizacji zamówienia.
-
Za okres rozliczeniowy uznaję się miesiąc kalendarzowy.
-
Rzeczywiste wynagrodzenie Wykonawcy , będzie stanowić iloczyn stawki za osobodzień oraz ilości dni rzeczywistego pobytu osoby bezdomnej w schronisku dla osób bezdomnych
z usługami opiekuńczymi.
-
Zamawiający wymaga, by okres rozliczeniowy był płatny z dołu za każdy miesiąc kalendarzowy z terminem 14 dni.
-
Płatność będzie dokonana przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze w terminie do 14 dni od daty dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT.
V. Termin, miejsce i podstawa realizacji zamówienia:
1. Termin realizacji zamówienia: usługi objęte niniejszym postępowaniem świadczone będą w okresie od dnia 01.01.2025 r. do dnia 31.03.2025r.
2. Z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta pisemna umowa.
VI. Warunki udziału w postępowaniu i wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy:
Ofertę mogą składać Wykonawcy, którzy:
-
prowadzą placówki wpisane przez Wojewodę do rejestru miejsc udzielające tymczasowego schronienia w schroniskach dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi.
-
dysponują placówką przeznaczoną dla osób bezdomnych, określonych w art. 48a ust. 1 oraz w art. 48a ust. 2b - 2f ustawy z dnia 12 marca 2004 r. z pomocy społecznej
(Dz. U. z 2024 r., poz. 1283 ze zm.), zwaną w dalszej części ustawą o pomocy społecznej,
-
spełniają minimalne standardy podstawowych usług świadczonych w schroniskach dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi oraz minimalne standardy obiektów, w których mieszczą się schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U z 2018 r., poz. 896),
-
dysponują odpowiednio wykwalifikowaną kadrą świadczącą usługi, zdolną do realizacji zadania objętego zapytaniem ofertowym – zgodnie z art. 48a ust. 2h ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r., poz. 1283 ze zm.),
-
posiadają doświadczenie niezbędne do realizacji zadania objętego zapytaniem ofertowym,
-
spełniają wymogi sanitarno-epidemiologiczne zgodnie z przepisami, które będą obowiązywały w czasie realizacji zadania,
-
znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej, która pozwala na prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia.
-
oferta winna być złożona na piśmie na formularzu ofertowym zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
-
Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być naniesione w sposób czytelny, datowane i podpisane przez osobę upoważnioną.
-
Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to z jego treści musi wynikać uprawnienie do reprezentowania w postępowaniu (pełnomocnictwo rodzajowe),
-
potwierdzenie, że wykonawca został wpisany do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez właściwego wojewodę.
-
oświadczenie, że spełniają Państwo wszystkie warunki ustawowe prowadzenia działalności, w tym warunki z Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni
(Dz. U. z 2018 poz. 896) zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
VII. Opis sposobu obliczania ceny:
-
Na formularzu ofertowym należy przedstawić cenę netto i brutto + należny podatek VAT za jedną dobę pobytu osoby uprawnionej w placówce.
-
Wartość cenową należy podać w złotych cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
-
Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
-
Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich. Nie dopuszcza się rozliczeń w walutach obcych.
VIII. Kryteria wyboru oferty:
-
Za ofertę spełniającą wymagania formalne uznaje się ofertę:
-
złożoną przez podmiot uprawniony do jej złożenia, którego działalność statutowa jest zgodna z zakresem zadania publicznego będącego przedmiotem zapytania ofertowego,
-
zawierającą prawidłowe dane, zgodne z celami i założeniami zapytania ofertowego,
-
złożoną w terminie określonym w zapytaniu ofertowym,
-
zawierającą wszystkie wymagane załączniki,
-
spełniającą warunki realizacji zadania, określone w pkt VI.
-
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty. Zamawiający stosować będzie
najkorzystniejszą cenę tj.: cena jednostkowa (osobodzień) oferty brutto: 100%,
-
Ogłoszenie wyników postępowania ofertowego nastąpi niezwłocznie po wyborze oferty i zostanie podane do wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Policach (od 01.01.2025r. Centrum Usług Społecznych w Policach).
-
Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zaoferowano takie same ceny, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
-
Wykonawcy, składający oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen brutto wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
-
Zamawiający informuje, że odrzuci oferty których treści nie odpowiadają niniejszemu zapytaniu oraz te zawierające niską cenę (po ewentualnym uprzednim wezwaniu Wykonawcy do złożenia wyjaśnień/kalkulacji ceny i ocenie tychże przez Zamawiającego).
IX. Opis sposobu przygotowania oferty:
-
Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej rozwiązania alternatywne lub oferty wariantowej przez jednego Wykonawcę spowoduję odrzucenie wszystkich jego ofert.
-
Ofertę składa się w jednym egzemplarzu.
-
Oferta oraz wszystkie dokumenty odnoszące się do oferty muszą być sporządzone
w języku polskim. Oferta musi obejmować całość zamówienia, nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
X. Termin i miejsce składania ofert:
Formularz oferty wraz z załącznikami należy złożyć w Ośrodku Pomocy Społecznej
w Policach, ul. Siedlecka 2a, 72-010 Police, sekretariat IV piętro w terminie do dnia 30.12.2024 roku do godz. 10.00 (liczy się data wpływu oferty do Ośrodka) w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Zapytanie ofertowe – schronisko dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi” lub elektronicznie na adres: sekretariat@opspolice.pl
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
W toku badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
XI. Informacje dodatkowe:
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia niniejszego postępowania bez wyboru którejkolwiek ze złożonych ofert na każdym etapie postępowania.
-
Zamawiający zastrzega sobie także prawo do zmiany warunków zapytania ofertowego i dopuszcza modyfikację istotnych elementów ogłoszenia (takich jak np.: termin składania ofert, warunki udziału w postępowaniu, zakres zamówienia czy kryteria oceny ofert.
-
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę na podstawie art. 7 ust. 1 w zw. Z art.7 ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Oferta Wykonawcy wykluczonego zostaje odrzucona.
-
Z wykonawcą, którego oferta spełni wszystkie wymogi wskazane w ogłoszeniu i zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie zawarta umowa pisemna.
XII. Osoby uprawnione do kontaktu z Wykonawcami:
W zakresie przedmiotu zamówienia oraz spraw proceduralnych: Anna Twardziak - Kierownik Działu Usług dla Osób bezdomnych: tel. 91 42 43 857, e-mail: atwardziak@opspolice.pl
XIII. Załączniki do zapytania ofertowego.
-
Formularz ofertowy wraz z oświadczeniem wykonawcy.
-
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
Informacja o przetwarzaniu danych
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1) (dalej: RODO), informuję, że:
Administrator danych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej (od 01.01.2025 r. Centrum Usług Społecznych w Policach) z siedzibą w Policach, ul. Siedlecka 2a, kod pocztowy 72 – 010, e-mail: sekretariat@opspolice.pl tel. 91 42 43 840.
Inspektor ochrony danych:
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: Ośrodek Pomocy Społecznej (od 01.01.2025 r. Centrum Usług Społecznych w Policach) z siedzibą w Policach, ul. Siedlecka 2a, kod pocztowy 72 – 010, e-mail: iod@opspolice.pl, tel. 91 42 43 854.
Cele przetwarzania danych osobowych:
Na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz ewentualna dalsza realizacja obowiązków wynikających z zawartej umowy.
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie:
1. zgody;
2. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. Z 2023 r. poz.1610 ze zm.);
3. art. 6 lit. b i c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L Nr 119, str. 1)
4. ustawy z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t.j. Dz. U. Z 2020 r. poz. 164)
5. Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 246).
Okres przechowywania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres:
- ze składką na ubezpieczenie społeczne przez 50 lat,
- bez składki na ubezpieczenie społeczne przez 10 lat.
Prawo dostępu do danych osobowych:
Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Ponadto jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, posiada Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Konsekwencje niepodania danych osobowych:
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa, a w pozostałym zakresie na podstawie zgody. Niepodanie danych będzie skutkowało brakiem możliwości wzięcia udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz w konsekwencji brakiem zawarcia umowy.
Odbiorcy danych:
Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być:
1. Organy i instytucje uprawnione do pozyskania danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa w tym w szczególności sądy, prokuratura, policja;
2. podmiotom lub osobom, które uzyskały od Pani/Pana zgodę na pozyskanie danych.
Przekazanie danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej: Nie.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie: Nie.
załącznik nr 1.docx
załącznik nr 2.docx