PonWtŚrCzwPtSoNieWeek
        Select 
        Select 
        Select 
        Select 
        Select 
        Select 
Biuletyn Informacji Publicznej
Centrum Usług Społecznych w Policach
Świadczenie usług schronienia w Schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi

DO.261.25.2024.EJ

 

     ZAPYTANIE OFERTOWE NR 25/2024

DYREKTOR OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ ZAPRASZA DO ZŁOŻENIA OFERTY
NA ŚWIADCZENIE USŁUG SCHRONIENIA W SCHRONISKU DLA OSÓB BEZDOMNYCH
Z USŁUGAMI OPIEKUŃCZYMI.

 

I. Zamawiający:

Ośrodek Pomocy Społecznej (od 01.01.2025 r. Centrum Usług Społecznych w Policach)

ul. Siedlecka 2a

72-010 Police

sekretariat@opspolice.pl

 

II. Nazwa zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie w okresie od 01.01.2025 r. do 31.03.2025 r. usług schronienia wraz z usługami opiekuńczym dla 3 osób bezdomnych (kobiet/mężczyzn),dla których organem właściwym miejscowo jest Zamawiający.

III. Rodzaj i tryb udzielenia zamówienia:

Zgodnie z przepisami art. 2, ust. 1, pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 ze zm.) do niniejszego postępowania nie stosuje się procedur przewidzianych przepisami niniejszej ustawy, z uwagi na to, że wartość zamówienia nie jest równa lub przekracza kwoty 130 000 złotych. Zamówienie prowadzone jest w trybie „zapytania ofertowego” na podstawie regulaminu w sprawie zasad i trybu udzielania zamówień w Ośrodku Pomocy Społecznej w Policach o wartości nieprzekraczającej ww. kwoty.

Link do regulaminu:  https://www.nbip.pl/opspolice/?id=33.

IV. Zakres zamówienia:

Świadczenie usług obejmuje:

  1. Zapewnienie 3 osobom bezdomnym (kobietom/mężczyznom) schronienia w schronisku z usługami opiekuńczymi, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, tymczasowego całodobowego schronienia wraz z usługami opiekuńczymi (przez 7 dni w tygodniu).
  2. Świadczenie usług opiekuńczych obejmujących pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację oraz usług ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej.
  3. Zapewnienie całodziennego wyżywienia, w tym jednego gorącego posiłku, przy uwzględnieniu potrzeb osoby wynikających z zaleceń lekarskich (dieta/potrzeba karmienia osoby).
  4. Zapewnienie osobom bezdomnym przyjętym do schroniska z usługami opiekuńczymi właściwych warunków socjalnobytowych, w tym dostępu do pomieszczeń higieniczno- sanitarnych i nieskrępowanego z nich korzystania.
  5. Zapewnienie pierwszego kontaktu z lekarzem bez względu na posiadanie przez klienta ubezpieczania zdrowotnego i dostarczenie podstawowych leków przeciwbólowych oraz przeciw przeziębieniu.
  6. Prowadzenie przez pracownika socjalnego zatrudnionego w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi pracy socjalnej mającej na celu pomoc w rozwiązywaniu problemów socjalnobytowych i przezwyciężanie codziennych problemów życiowych.
  7. Sporządzanie przez pracownika socjalnego zatrudnionego w schronisku wywiadów środowiskowych oraz odebranie od klienta stosownych oświadczeń, pomocy w kompletowaniu dokumentacji koniecznej do uzyskania przez klienta orzeczeń o stopniu niepełnosprawności, umieszczeniu w DPS lub w innym uzasadnionym celu.
  8. Zapewnienie (w razie potrzeby) osobie bezdomnej pomocy psychologicznej i prawnej.
  9. Przyjmowanie do schroniska wszystkich osób uprawnionych bez względu na rasę, wyznanie religijne, przekonania i poglądy polityczne, orientację seksualną, wiek oraz niepełnosprawność.
  10. Zapewnienie minimalnych standardów usług w zakresie określonym w Rozporządzeniu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r., w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla bezdomnych, schronisk dla bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896) oraz wynikających z treści art. 48 a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r., poz. 1283 ze zm.).
  11. Współpraca z Centrum Usług Społecznych w Policach, Policją, Strażą Miejską, służbą zdrowia i innymi podmiotami działającymi na rzecz osób bezdomnych.
  12. Cena podana przez Wykonawcę nie będzie podlegała zmianom przez okres realizacji zamówienia.
  13. Za okres rozliczeniowy uznaję się miesiąc kalendarzowy.
  14. Rzeczywiste wynagrodzenie Wykonawcy , będzie stanowić iloczyn stawki za osobodzień oraz ilości dni rzeczywistego pobytu osoby bezdomnej w schronisku dla osób bezdomnych
    z usługami opiekuńczymi.
  15. Zamawiający wymaga, by okres rozliczeniowy był płatny z dołu za każdy miesiąc kalendarzowy z terminem 14 dni.
  16. Płatność będzie dokonana przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze w terminie do 14 dni od daty dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT.

V. Termin, miejsce i podstawa realizacji zamówienia:

1. Termin realizacji zamówienia: usługi objęte niniejszym postępowaniem świadczone będą w okresie od dnia 01.01.2025 r.  do dnia 31.03.2025r.

2. Z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta pisemna umowa.

VI. Warunki udziału w postępowaniu i wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy:

Ofertę mogą składać Wykonawcy, którzy:

  1. prowadzą placówki wpisane przez Wojewodę do rejestru miejsc udzielające tymczasowego schronienia w schroniskach dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi.
  2. dysponują placówką przeznaczoną dla osób bezdomnych, określonych w art. 48a ust. 1 oraz w art. 48a ust. 2b - 2f ustawy z dnia 12 marca 2004 r. z pomocy społecznej
    (Dz. U. z 2024 r., poz. 1283 ze zm.), zwaną w dalszej części ustawą o pomocy społecznej,
  3. spełniają minimalne standardy podstawowych usług świadczonych w schroniskach dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi oraz minimalne standardy obiektów, w których mieszczą się schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U z 2018 r., poz. 896),
  4. dysponują odpowiednio wykwalifikowaną kadrą świadczącą usługi, zdolną do realizacji zadania objętego zapytaniem ofertowym – zgodnie z art. 48a ust. 2h ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r., poz. 1283 ze zm.),
  5. posiadają doświadczenie niezbędne do realizacji zadania objętego zapytaniem ofertowym,
  6. spełniają wymogi sanitarno-epidemiologiczne zgodnie z przepisami, które będą obowiązywały w czasie realizacji zadania,
  7. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej, która pozwala na prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia.
  8. oferta winna być złożona na piśmie na formularzu ofertowym zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
  9. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być naniesione w sposób czytelny, datowane i podpisane przez osobę upoważnioną.
  10. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to z jego treści musi wynikać uprawnienie do reprezentowania w postępowaniu (pełnomocnictwo rodzajowe),
  11. potwierdzenie, że wykonawca został wpisany do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez właściwego wojewodę.
  12. oświadczenie, że spełniają Państwo wszystkie warunki ustawowe prowadzenia działalności, w tym warunki z Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni
    (Dz. U. z 2018 poz. 896) zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.

VII. Opis sposobu obliczania ceny:

  1. Na formularzu ofertowym należy przedstawić cenę netto i brutto + należny podatek VAT za jedną dobę pobytu osoby uprawnionej w placówce.
  2. Wartość cenową należy podać w złotych cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
  3. Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
  4. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich. Nie dopuszcza się  rozliczeń w walutach obcych.

VIII. Kryteria wyboru oferty:

  1. Za ofertę spełniającą wymagania formalne uznaje się ofertę:
  1. złożoną przez podmiot uprawniony do jej złożenia, którego działalność statutowa jest zgodna z zakresem zadania publicznego będącego przedmiotem zapytania ofertowego,
  2. zawierającą prawidłowe dane, zgodne z celami i założeniami zapytania ofertowego,
  3. złożoną w terminie określonym w zapytaniu ofertowym,
  4. zawierającą wszystkie wymagane załączniki,
  5. spełniającą warunki realizacji zadania, określone w pkt VI.
  1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty. Zamawiający stosować będzie

najkorzystniejszą cenę tj.: cena jednostkowa (osobodzień) oferty brutto: 100%,

  1. Ogłoszenie wyników postępowania ofertowego nastąpi niezwłocznie po wyborze oferty i zostanie podane do wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Policach (od 01.01.2025r. Centrum Usług Społecznych w Policach).
  2. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zaoferowano takie same ceny, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
  3. Wykonawcy, składający oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen brutto wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
  4.  Zamawiający informuje, że odrzuci oferty których treści nie odpowiadają niniejszemu zapytaniu oraz te zawierające niską cenę (po ewentualnym uprzednim wezwaniu Wykonawcy do złożenia wyjaśnień/kalkulacji ceny i ocenie tychże przez Zamawiającego).

IX. Opis sposobu przygotowania oferty:

  1. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej rozwiązania alternatywne lub oferty wariantowej przez jednego Wykonawcę spowoduję odrzucenie wszystkich jego ofert.
  2. Ofertę składa się w jednym egzemplarzu.
  3. Oferta oraz wszystkie dokumenty odnoszące się do oferty muszą być sporządzone
    w języku polskim. Oferta musi obejmować całość zamówienia, nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

X. Termin i miejsce składania ofert:

Formularz oferty wraz z załącznikami należy złożyć w Ośrodku Pomocy Społecznej
w Policach, ul. Siedlecka 2a, 72-010 Police, sekretariat IV piętro
w terminie do dnia 30.12.2024 roku do godz. 10.00 (liczy się data wpływu oferty do Ośrodka) w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Zapytanie ofertowe – schronisko dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi”  lub elektronicznie na adres: sekretariat@opspolice.pl

Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

W toku badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

XI. Informacje dodatkowe:

  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia niniejszego postępowania bez wyboru którejkolwiek ze złożonych ofert na każdym etapie postępowania.
  2. Zamawiający zastrzega sobie także prawo do zmiany warunków zapytania ofertowego i dopuszcza modyfikację istotnych elementów ogłoszenia (takich jak np.: termin składania ofert, warunki udziału w postępowaniu, zakres zamówienia czy kryteria oceny ofert.
  3. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę na podstawie art. 7 ust. 1 w zw. Z art.7 ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Oferta Wykonawcy wykluczonego zostaje odrzucona.
  4. Z wykonawcą, którego oferta spełni wszystkie wymogi wskazane w ogłoszeniu i zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie zawarta umowa pisemna.

XII. Osoby uprawnione do kontaktu z Wykonawcami:

W zakresie przedmiotu zamówienia oraz spraw proceduralnych: Anna Twardziak - Kierownik Działu Usług dla Osób bezdomnych: tel. 91 42 43 857, e-mail: atwardziak@opspolice.pl

XIII. Załączniki do zapytania ofertowego.

  1. Formularz ofertowy wraz z oświadczeniem wykonawcy.
  2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

Informacja o przetwarzaniu danych

Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1) (dalej: RODO), informuję, że:

Administrator danych:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej (od 01.01.2025 r. Centrum Usług Społecznych w Policach) z siedzibą w Policach, ul. Siedlecka 2a, kod pocztowy 72 – 010, e-mail: sekretariat@opspolice.pl tel. 91 42 43 840.

Inspektor ochrony danych:

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: Ośrodek Pomocy Społecznej (od 01.01.2025 r. Centrum Usług Społecznych w Policach) z siedzibą w Policach, ul. Siedlecka 2a, kod pocztowy 72 – 010, e-mail: iod@opspolice.pl, tel. 91 42 43 854.

Cele przetwarzania danych osobowych:

Na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz ewentualna dalsza realizacja obowiązków wynikających z zawartej umowy.

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie:

1. zgody;

2. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. Z 2023 r. poz.1610 ze zm.);

3. art. 6 lit. b i c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L Nr 119, str. 1)

4. ustawy z dnia 14 lipca 1983r.  o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t.j. Dz. U. Z 2020 r. poz. 164)

5. Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej  (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 246).

Okres przechowywania danych osobowych:

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres:

- ze składką na ubezpieczenie społeczne przez 50 lat,

- bez składki na ubezpieczenie społeczne przez 10 lat.

Prawo dostępu do danych osobowych:

Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.

Ponadto jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, posiada Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

Konsekwencje niepodania danych osobowych:

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa, a w pozostałym zakresie na podstawie zgody. Niepodanie danych będzie skutkowało brakiem możliwości wzięcia udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz w konsekwencji brakiem zawarcia umowy.

Odbiorcy danych:

Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być:

1. Organy i instytucje uprawnione do pozyskania danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa w tym w szczególności sądy, prokuratura, policja;

2. podmiotom lub osobom, które uzyskały od Pani/Pana zgodę na pozyskanie danych.

Przekazanie danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej: Nie.

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie: Nie.

załącznik nr 1.docx

załącznik nr 2.docx

INFORMACJE O DOKUMENCIE
LISTA POPRZEDNICH WERSJI
Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Rozumiem